Welkom op NijnenPlaza!

Hier kun je alle avonturen lezen die Jetje, Ed & Elly allemaal beleven.

Ook kun je hier regelmatig handige konijneninfo terugvinden.

Voor vragen en/of opmerkingen kan je mailen naar nijnenplaza@hotmail.nl.

Laat bij je bezoek even een reactie achter onderin de blogs.

Dit maakt bloggen een stuk gezelliger :-)

Veel leesplezier!

Groetjes José



dinsdag 13 december 2011

Zazou overleden...

Zo schreef ik in de vorige log dat het heel goed ging met Zazou & nu schrijf ik een log omdat hij geheel onverwachts overleden is op dinsdag 8 november (dit jaar)...


Op dinsdag 8 november (dit jaar) is mijn klein lief opaatje Zazou overleden...
Hij zou in maart 2012 8 jaar mogen worden.Toen hij bijna 4 jaar was heb ik hem gered van Marktplaats. Ik zocht een vriendje voor *Pumbaa* & op de 1 of andere manier voelde ik gelijk een klik met hem vanaf de foto. Zodoende heb ik hem gehaald, gecastreerd & gekoppeld aan *Pumbaa* wat binnen 2 weken geslaagd was. *Pumbaa* & Zazou hebben als 2 ex-rammetjes heel gelukkig samengewoond.  Ze waren de beste maatjes, totdat bij *Pumbaa* een ernstige vorm van Pasteurella werd geconstateerd. Ondanks de vele behandelingen werd de Pasteurella steeds hardnekkiger & hebben we *Pumbaa* in moeten laten slapen op 25 april 2010.

Zazou & *Pumbaa*

Helaas was ook Zazou besmet met deze hardnekkige vorm. Met een zware operatie heeft het bij hem zover niet hoeven te komen. Later in 2010 kreeg Zazou ook E.Cuniculi erbij, maar met de juiste medicatie wist hij ook hier weer van bovenop te komen. Beide ziektes hebben een behoorlijke aanslag op zijn gezondheid gehad. Hierdoor was hij een echt zorgnijntje geworden & wij wisten dat wij hem vroeg of laat een keer zouden "vinden"...

Zo vond ik hem dinsdagmiddag 8 november, de dag voordat Anne gehaald werd met de keizersnede. Het ging juist allemaal heel goed met hem. Het buitenwonen leek hem supergoed te doen. De hele tuin was overdag voor hem & had zo lekker gezelschap van Ed & Elly wat hij heerlijk vond. Meneertje begon ook zelfs een lekkere dikke wintervacht te krijgen. Kortom, ik had dit eigenlijk nu (nog) niet verwacht. Hij lag er vredig bij, alsof hij ingeslapen was terwijl hij sliep.

Doordat de dag erna Anne geboren werd, kon ik niet eerder hier iets laten weten. Ik mis hem & kijk nog steeds tegen zijn leeg hok aan, die we net verschoond hadden toen. Hij heeft het hier fijn gehad, wat hij constant liet merken. Iedereen hier was gek op hem

Zazou
16 maart 2004 - 8 november 2011

7 opmerkingen:

  1. O lieve Jose, 8 november is idd een poosje terug...de dag voordat Anne werd geboren, verdriet om Zazou en vreugde om Anne, dat kan dus zo dichtnaast elkaar liggen...Ik heb natuurlijk alle verhalen gevolgd, en weet ook nog dat je Zazou voor Pumbaa erbij had gehaald...over de namen werd nog nagedacht, en het werd uiteindelijk Zazou! Dat was toch bij jou? In iedergeval raakt het mij zeker, maar ik weet ook dat hij het zo fijn bij jou heeft gehad, wat een geluk! Zijn laatste 4 jaren heeft hij in liefde zijn oude dag mogen doorbrengen, met goede verzorging! Dat was toch een abces die ze hebben weggehaald?
    Prachtige foto van hem trouwens!! Hij is denk in lekker bij Pumbaa, heel veel sterkte...tuurlijk mis je hem nog, maar de scherpe kantjes zijn er dan af....Fijn dat je het met ons hebt gedeeld!! Knuf Heleen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohh Jose, wat sneu!! Het ging de laatste tijd zo goed met hem! Zal ook wel dubbel gevoel zijn, verlies van Zazou en geboorte van Anne! Sterkte en dikke knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Och... wat erg dat Zazou niet meer is. Het ging juist heel goed met Zazou.Natuurlijk mis Zazou. Het werd toch te veel geweest voor Zazou. Zazou heeft bij jou goed gehad.
    Heel veel sterkte met het verlies!

    Rust zacht Zazou!!

    Groetjes van ferry & Jacqueline.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi José, ik heb dit nare bericht helemaal gemist! Wat erg joh, meid...wat zul je hem missen...veel sterkte hoor! Groetjes, Jannet. p.s. hoe gaat het met Anne?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeetje José, ik lees dit nu pas!
    Schrik me rot!
    Wat erg dat je menneke er niet meer is, wat zul je hem missen.
    Hij heeft een mooi leven bij jullie gehad, dat is een ding dat zeker is.
    Alsnog heel veel sterkte!

    Groetjes,
    José
    Bubbles en Muis

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Josè, ik lees het ook nu pas, ben even druk geweest. Wat erg dat je Zazou zo hebt gevonden. Je wist dat hij gelukkig was en dat hij rustig is ingeslapen, maar toch. Hij heeft het ondanks zijn tegenslagen heel goed gedaan en dankzij jou goede verzorging uiteraard.
    Heel veel sterkte alsnog met het verlies.
    Ook nog gefeliciteerd met de geboorte van je dochter.
    Groetjes Olga

    BeantwoordenVerwijderen