Welkom op NijnenPlaza!

Hier kun je alle avonturen lezen die Jetje, Ed & Elly allemaal beleven.

Ook kun je hier regelmatig handige konijneninfo terugvinden.

Voor vragen en/of opmerkingen kan je mailen naar nijnenplaza@hotmail.nl.

Laat bij je bezoek even een reactie achter onderin de blogs.

Dit maakt bloggen een stuk gezelliger :-)

Veel leesplezier!

Groetjes José



vrijdag 10 februari 2012

Terug in de tijd...

Doordat NijnenPlaza is overgegaan van Weblog naar Blogspot, zijn een heleboel gegevens verloren gegaan.
Zo ook foto's & blogs van oud-bewoners die.Om een paar speciaaltjes niet te vergeten, schrijf ik deze blog ter ere aan hen:

In 2004 had ik Pumbaa gehaald, waarmee het allemaal begonnen is. Door hem heb ik mijn konijnenhobby groots aangepakt & ben ik mij serieus in konijnen gaan verdiepen. Hij was mijn allerliefste klein mannetje & heeft nog steeds een speciaal plekje bij mij. Helaas heeft hij de pasteurella niet kunnen overwinnen & moest ik hem in laten slapen in 2010.

12 februari 2010 - 25 april 2010

Balou was hier in 2005 komen wonen als vriendje voor Pumbaa, een mooi klein lief blauwoogpooltje. Samen hebben ze veel plezier gehad in mijn studiootje, waar ik voorheen gewoon heb. Helaas vond ik hem op mijn verjaardag in 2009 geheel overwachts overleden in zijn kooi...

7 maart 2005 - 20 januari 2009

Begin februari 2010 had ik Ed & Eddy uit opvang Haas&Ko gehaald, waar ik toen vrijwilligster was. 2 broertjes die ik gewoon niet kon weerstaan ♥ Helaas is Eddy op veels te jonge leeftijd overleden. Hij was zich letterlijk doodgeschrokken van iets in onze tuin. We weten nog niet waarvan.

23 september 2009 - 8 februari 2010
Doordat Ed hierdoor alleen kwam te zitten & behoorlijk grumpy werd, hebben we zijn zusje Ida uit de opvang gehaald. Koppelen was niet nodig, ze waren gelijk 8 pootjes op 1 buik. Op een gegeven moment kreeg Ida een hele heftige gasaanval.Na een zware lange intensieve behandeling is ze alsnog overleden...

23 september 2009 - 30 maart 2011

Nadat Pumbaa was overleden kwam zijn toenmalige vriendje Zazou alleen te zitten. Zazou was herstellende van een zware operatie voor Pasteurella, maar ook behoorlijk eenzaam. Nina zat op dat moment als jong klein meisje in Opvang Haas&Ko. Om Zazou op te vrolijken is Nina onze kant op gekomen. Dit deed hem ontzettend goed & de uiteindelijke koppeling was zo gepiept. Helaas maar van korte duur, omdat Zazou naast Pasteurella ook E.Cuniculi kreeg. Voor Nina's veiligheid had ik het koppel uit mekaar gehaald & haar een nieuw vriendje gegeven. Na verschillende koppelpogingen was Gerrit Elvis PeeWee te ware voor haar :-) Op dat moment was ik de trotse eigenares van 5 konijnen: Zazou, Ed&Elly en Nina&Gerrit. Door omstandigheden werden 5 konijnen op een gegeven moment teveel voor mij. Na lang wikken & wegen had ik besloten om afstand te doen van 1 nijnenduo. Dit was zowel voor mij als voor de konijnen het beste. Met pijn in mijn hart had ik Nina & Gerrit woensdag 29 juni 2011 naar de opvang gebracht...


Pumbaa, Balou, Eddy, Ida & Nina...5 hele bijzondere mooie konijnen

5 opmerkingen:

  1. mooi gedaan Josè ,leuk om alles weer terug te lezen
    en ook af en toe slikken erbij....
    echt een verhaal met een lach en een traan

    groeten christel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie samenvatting jose.
    Ontzettend jammer dat een heleboel gegevens verloren zijn gegaan bij de overgang van weblog naar blogspot.

    Hoe gaat ie verder met jou en je gezin/diertjes?

    Groetjes Janna

    BeantwoordenVerwijderen
  3. *Slik* Wat prachtig geschreven.. En inderdaad, 5 hele bijzondere mooie konijnen!

    Liefs,
    Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo José,

    Dit weet ik heel goed met je nijntjes. Er waren heel mooie konijnen. Wat jammer dat gegevens verloren hebt. Het moest wel even slikken voor jou konijnen. Je hebt mooie verhaal over geschreven.
    Fijne dag verder.
    Groetjes van Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ben je alles dan kwijt? Jemig zeg...dat is minder...het is toch een soort van dagboek ook he? Mooi om even weer de herinneringen op te halen....Wat waren je nijntjes toch bijzonder he? Wat zijn konijnen bijzondere dieren....ja....heel mooi om het zo terug te lezen,

    X Heleen

    BeantwoordenVerwijderen